T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
The concept “Accident Blackspots” used to define road sections where most accidents occur globally, is also used to define “road sections where certain types of accidents specifically occur”. In other words, accident blackspots define not all spots where accidents occur but those where certain types of accidents are specifically encountered.
Identification and improvement of accident blackspots is important as part of works seeking to ensure traffic safety and to reduce the number of accidents.
The first step towards the reduction of lives lost as part of total traffic safety efforts is, first, to identify sections of roads, streets, avenues, intersections and other road sections alike, where traffic accidents and resulting deaths are significantly high in a given time so as to eliminate, through information campaigns and enforcement, any shortcomings with such roads and the surroundings thereof, with the ultimate goal of preventing deaths.
Objective |
O.3. Identification and Improvement of Accident Blackspots on Urban and Inter-city Road Network through Scientific Methods to Prevent Deaths |
Target-1 |
T.3.1. Identification of accident blackspots on urban and inter-city road network and infrastructural arrangements as required |
Target-2 |
T.3.2. Demonstration of traffic accident data on POLNET and JTBS (traffic databanks of the Police and the Gendarmerie, respectively) as well as analyses and reporting thereof |
Target-3 |
T.3.3. Provision of traffic units with the digital infrastructure focusing on statistical outcomes to enable enforcement and penalty analyses |
Table of Bodies Responsible and Cooperation Bodies in Relation with Performance Indicators |
|
Performance Indicators |
Responsible and Cooperation Bodies |
Impact on Target (%) |
Planning Period Baseline Value (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PI 3.1.1: The number of accident blackspots and road sections with a high potential for accidents to be improved on the road network of the General Directorate of Highways |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways COOPERATION BODIES: General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie |
40% |
65 |
135 |
210 |
285 |
PI 3.1.2: Rate of completion of required analyses and assessments for the identification of accident blackspots on municipal roads |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Local Governments, Local Governments Union of Municipalities of Turkey, Municipalities COOPERATION BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie |
30% |
- |
50% |
100% |
100% |
PI 3.1.3: Rate of completion of infrastructure works to improve accident blackspots on municipal roads |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Local Governments, Local Governments Union of Municipalities of Turkey, Municipalities COOPERATION BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie |
30% |
- |
- |
50% |
100% |
PI 3.2.1: Rate of completion of infrastructure works to enable entry of crash reports on POLNET and JTBS databases by traffic officers of the General Directorate of the Turkish National Police and the General Command of the Gendarmerie |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments Local Governments General Directorate of Emergency Health Services, General Directorate of Communication |
25% |
30% |
50% |
100% |
- |
3.2.2: Rate of completion of the required infrastructure works for detailed and accurate analyses of crash, enforcement and penalty data |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments Local Governments General Directorate of Emergency Health Services, General Directorate of Communication |
25% |
30% |
50% |
100% |
- |
Performance Indicators |
Responsible and Coordination Bodies |
Impact on Target (%) |
Planning Period Baseline Value (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PI 3.2.3: The number of digital traffic safety maps based on density analyses (road users, vehicles, transportation, accident, etc.) |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments COOPERATION BODIES: General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie, General Directorate of Emergency Health Services, General Directorate of Communication, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
25% |
- |
30 |
30 |
21 |
PI 3.2.4: Number of institutions responsible for the construction, maintenance and repair of urban and inter-city roads with whom data from density analyses are mutually exchanged in view to improve accident blackspots and road sections with traffic density |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments, General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Emergency Health Services, General Directorate of Communication, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
25% |
- |
30 |
30 |
21 |
PI 3.3.1: Rate of completion of infrastructure works to enable traffic units of the General Directorate of the Turkish National Police and the General Command of the Gendarmerie enter data on the POLNET and JTBS |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments Union of Municipalities of Turkey, Municipalities, General Directorate of Emergency Health Services |
30% |
- |
50% |
100% |
- |
PI 3.3.2: Number of provinces, where root-causes of accidents on accident blackspots have been analyzed to feed into enforcement practices |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments Union of Municipalities of Turkey, Municipalities, General Directorate of Emergency Health Services |
50% |
- |
30 |
30 |
21 |
PI 3.3.3: Number of annual training courses for staff at units responsible for analyses |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities, General Directorate of Emergency Health Services |
20% |
- |
2 |
4 |
4 |
Risks |
Shortcomings in resources for responsible bodies Issues in data collection, assessment and analyses Shortages in trained staff |
Strategies |
|
Findings |
|
Needs |
|
Follow us