T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Excessive and inconvenient speeds are the leading cause of accidents. According to a study of the causes of accidents in the ten years between 2010-2019;
The distribution of fault between drivers, pedestrians, passengers, roads and vehicles resulting in death and injuries was found as 89.2%, 8.8%, 0.6%, 0.7% and 0.7%, respectively. It is also found that 98.6% of all road accidents in the last decade resulting in death and injuries were caused by driver error.
Against the backdrop of the same data;
Data available at the TNP Traffic Department also reveal that the effect of driver error remains unchanged for road accidents in 2019, where speed violations, in terms of failure to adjust vehicle speed to the load and technical capacities of the vehicle as well as visibility, road, weather and traffic conditions emerge as the number one reason with a share of 38.9%, with a slight decrease from 40.2% in 2018.
Looking into the formation of accidents in 2019, again, excessive and incompatible speeds emerge as the leading primary and secondary causes behind accidents.
Objective |
O.1. Prevention of Loss of Life Through Elimination of Excessive Speed and Speeds that are not Compatible with Roads/Vehicles, |
Target-1 |
T.1.1. Standardization of speed limits in in-city and inter-city road networks to ensure nationwide uniformity |
Target-2 |
T.1.2. Reduction of max. speed to 30 km/h in such pedestrian zones as schools, hospitals, shopping malls, including surrounding streets and avenues |
Table of Cooperation Bodies Bearing Responsibilities for Targets and Performance Indicators |
1. Ministry of Environment and Urbanization • General Directorate of Local Governments 2. Ministry of Interior • General Directorate of the Turkish National Police • General Command of the Gendarmerie (GCG) 3. Ministry of National Education • General Directorate of Lifelong Learning • Secondary Education General Directorate • General Directorate of Private Education Institutions • Board of Education • General Directorate of Primary Education 4. Ministry of Industry and Technology • General Directorate of Industry • Turkish Standards Institute 5. Ministry of Transportation and Infrastructure • General Directorate of Highways 6. Municipalities 7. Union of Municipalities of Turkey |
Performance Indicators |
Responsible and Coordination Bodies |
Impact on Target (%) |
Planning Period Baseline Value (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PI 1.1.1: Rate of completion of works concerning, first, the identification of legal speed limits for all road sections, including municipal roads and secondly of works concerning infrastructural arrangements as required or, speed limit regulations in areas with adequate infrastructure |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments, General Directorate of Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Industry, Turkish Standards Institute, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
20% |
- |
50% |
100% |
- |
PI 1.1.2: Rate of completion of regulations carried out for the implementation of standardized speed limits nationwide |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments, General Directorate of Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Industry, Turkish Standards Institute, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
30% |
- |
50% |
100% |
- |
PI 1.1.3: Rate of road sections with standardized operational speeds nationwide |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of Local Governments, General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie COOPERATION BODIES: General Directorate of Industry, Turkish Standards Institute, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
50% |
- |
- |
30% |
50% |
Performance Indicators |
Responsible and Coordination Bodies |
Impact on Target (%) |
Planning Period Baseline Value (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PI 1.2.1: Rate of identification of streets, avenues and other routes around pedestrian-intensive areas such as schools, hospitals, shopping malls, etc. necessitating a speed limit of ٣٠ km/h, which shall be coordinated by governors and involving other responsible stakeholders at provincial and district levels |
RESPONSIBLE BODIES: General Command of the Gendarmerie, General Directorate of Highways General Directorate of Local Governments COOPERATION BODIES: General Directorate of Industry, General Directorate of Secondary Education, General Directorate of Private Education Institutions, Board of Education, General Directorate of Basic Education, Turkish Standards Institute, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
25% |
- |
100% |
100% |
100% |
PI 1.2.2: Number of assessments per year concerning such additional areas as streets, avenues and other routes around pedestrian-intensive areas such as schools, hospitals, shopping malls, etc. necessitating a speed limit of 30 km/h |
RESPONSIBLE BODIES: General Command of the Gendarmerie, General Directorate General Directorate of Local Governments COOPERATION BODIES: General Directorate of Industry, General Directorate of Secondary Education, General Directorate of Private Education Institutions, Board of Education, General Directorate of Basic Education, Turkish Standards Institute, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
25% |
- |
2 |
2 |
2 |
Performance Indicators |
Responsible and Coordination Bodies |
Impact on Target (%) |
Planning Period Baseline Value (2020) |
2021 |
2022 |
2023 |
PI 1.2.3: Rate of completion of the physical arrangements and vertical/horizontal markings in pedestrian-intensive areas such as schools, hospitals, shopping malls and streets, avenues and other areas with a speed limit of 30 km/h |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie, General Directorate of Local Governments COOPERATION BODIES: General Directorate of Industry, General Directorate of Secondary Education, General Directorate of Private Education Institutions, Board of Education, General Directorate of Basic Education, Turkish Standards Institute, Union of Municipalities of Turkey, Municipalities |
25% |
- |
100% |
100% |
100% |
PI 1.2.4: Rate of completion of public information processes concerning the physical arrangements and vertical/horizontal markings in pedestrian-intensive areas such as schools, hospitals, shopping malls and streets, avenues and other routes with a speed limit of 30 km/h |
RESPONSIBLE BODIES: General Directorate of Highways, General Directorate of the Turkish National Police, General Command of the Gendarmerie, General Directorate of Local Governments COOPERATION BODIES: General Directorate of Industry, Turkish Standards Institute, Union of Municipalities of Turkey, General Directorate of Lifelong Learning General Directorate of Secondary Education, General Directorate of Private Education Institutions, Board of Education, General Directorate of Basic Education, Municipalities |
25% |
- |
100% |
100% |
100% |
Risks |
|
Strategies |
|
Findings |
|
Needs |
|
Follow us